Tak jak wspomniałem w poprzednim artykule łapczywe wypicie wody nie nawodni naszego ciała, ponieważ woda zostanie bardzo szybko wydalona z naszego organizmu. Nasza dieta jest też bardzo ważna, powinna ona być jak najbardziej bogata w zupy, warzywa i owoce. Dzięki temu będzie ona także dostarczała sporej ilości wody do naszego ciała.

Takie zmiany przyniosą bardzo szybką zmianę samopoczucia. Szacuje się, że powinniśmy wypijać dziennie około 2L płynów a jełki jest upał lub wykonujemy jakiś wysiłek fizyczny to ilość ta wzrasta do 4L. Pamiętaj też, że są różne napoje. Naszemu organizmowi nie jest obojętne, czym gasimy pragnienie. Pamiętaj, że odwadnia nie tylko alkohol, ale też kawa i herbata. Dzieje się tak, ponieważ zawierają one kofeinę a ona jest środkiem moczopędnym. Złe są też napoje zawierające duże ilości chemii, mam t u nam myśli szczególnie kolorowe i gazowane napoje. Najlepsza do gaszenia pragnienia jest niskomineralizowana woda lub naturalne soki z owoców i warzyw. Jeśli chodzi o nawilżenia to ważna jest woda, ale nie tylko, ważne są też minerały. Dzięki nim woda ma możliwość przedostania się do wnętrza komórek. Nie bez znaczenia są też nienasycone kwasy tłuszczowe. Stanowią one składnik bon komórkowych. Dlatego ważne jest także to, co jemy. W diecie powinno być dużo minerałów a znajdziemy je w warzywach i owocach. Cenne są morskie ryby, oleje, orzechy dzięki nim dostarczymy odpowiedniej ilości cennych kwasów tłuszczowych. Musisz też pamiętać o tym, że woda z naszego ciała ucieka wraz z oddechem. Dlatego musimy zminimalizować ucieczkę wody. Dzieje się tak, ponieważ powietrze nim trafi do płuc jest nawilżane. Zatem jeśli przebywamy w suchym pomieszczeniu to więcej wody będzie ubywało z naszego organizmu. Warto, więc nawilżać nie tylko siebie samego, ale też pomieszczenia, w których dłużej przebywamy. Przed ucieczką wody z organizmu chroni nas skóra. W Mierę upływu czasu kondycja naszej skóry znacznie się pogarsza, nie powstrzymuje ona już tak skutecznie uciekającej z naszego ciała wody. Starzejąc się skóra zatrzymuje mniej wody, bo spada w niej ilość kwasu hialuronowego. Maleje też wydzielanie lipidów. Aby poprawić nawilżenie skóry trzeba pić wodę, nie dostarczymy jej wody z, zewnątrz ponieważ posiada ona zabezpieczania by żaden substancje w ten sposób się do naszego ciała nie dostały. Dlatego zanurzenie się w wannie nie sprawi, że będzie ona bardziej wilgotna. Nawilżenie podczas kąpieli dotyczy tylko warstwy rogowej naskórka.

Wieńcówka

Jest to choroba, która bardzo często występuje w naszym kraju, nieleczona doprowadza do śmierci. Polega ona najprościej mówiąc na niedostatecznym ukrwieniu serca.

Więcej…

Walka z żylakami

Gdy zauważysz żylaki u siebie to udaj się do lekarza by przeprowadził on dokładne badania. Kolejnym badaniem jest badanie o nazwie duplex-doppler, . Jest to nowoczesne, bardzo precyzyjne badanie USG.

Więcej…

Płuca palacza

Płuca palaczy są w tragicznym stanie, nie docierają do nich zwykle żadne argumenty na temat rzucenia palenia, bronię się tym jak to ktoś palił i żył 100 lat. Wytwarza się wtedy też nadmiar śluzu i zwężenie oskrzeli, sytuacja ta prowadzi do niewydolności oddechowej, . .

Więcej…

Nieszczelny pęcherz

Może on szczególnie dotknąć psychiki chorej kobiety, pogarszając, jakość życia. Lekarze wyróżnili kilka typów nie trzymania moczu, z czego najczęściej mamy do czynienia z wysiłkowym nietrzymaniem moczu.

Więcej…

Nie daj się grypie

Jeśli już dopadnie cię ta choroba to musisz postarać się by nie doszło do groźnych powikłań.

Więcej…